Happy b-day to me



Godmorgon folket!
Idag är jag lite lagom seg, och min hals hatar mig. Låter så gott som en kråka när jag pratar i normalton, och att ropa är det inte att tala om!

Igår blev jag 700 kr rikare, 200kr rikare på bio och så har jag en bra dataväska. Jag tycker om min släkt, haha. Tyvärr var jag tvungen att gå vid sju ifrån mitt egna födelsedagskalas men det var det verkligen värt.

Jag och Lena hoppade på 19.06 tåget till linköping. Väktarna på tåget var det något fel på, dom gick och pratade med oss hela tiden. Och kommenterade vad vi sa. Liksom, va? När vi var på linköpings rese hoppade vi på Buss 2 och åkte ut till Lambohov någonstans. Där möttes vi upp av två kompisar till Tin och dom fick visa vägen till lokalen där det var fest. Vid 9-10 tiden började det strömma in folk helat tiden och tillslut var det nästan helt fullt i lokalen. Sjukt kul!

Lite dans, mycket musik och väldigt mycket skratt och prat. Tyvärr slutade festen väldigt tvärt vid halv 12 tiden. Alla fick väldigt bråttom ut helt plötsligt och jag o Lena fattade inte varför så vi satt kvar i en soffa. Nån minut senare fattar vi varför: Polisen kom in och avbröt alltihop.

På tåget hem sen så kom samma väktare, igen. Den här gången så var dom ännu mer sociala. Och så sa dom att vi var som fiskmåsarna, och vi fattade ingenting. Då sätter han sig bredvid mig och visar en film på två fiskmåsar som han har på sin mobil. Den ena fiskmåsen var tyst och den andra pratade hela tiden. Tydligen tyckte han att vi var den som var tyst, eller hur? eller kanske inte.

Och mer om väktarna: Jag är ett glatt busfrö, men Lena var tydligen sur (enligt dom)
pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0