traktor körkort, here i come!



Jag hade ingen aning om att jag tydligen skulle göra Basmaskinkörningsprovet idag. Vi skulle tydligen ha pluggat ett häfte som är nån centimeter tjockt, och sen våra anteckningar. Jag, som inte hade förberett mig på något vis alls inför provet klarade faktiskt av provet ändå och med hela 8 poängs marginal, haha! Så nu har jag traktorkörkort, det är bara att vänta in Beviset från trafiksaken. Men vad ska jag med ett traktor körkort till egentligen? Det har jag inte kommit på än.. Men det krävdes ett körkort för att gå G i basmaskinkursen i skolan så man offrar ju sig ;)

Jag måste bara berätta en sak!
Jag gjorde lite mat nyss. Potatismos med korv. Jag lät den där elvispen ligga över kastrull kanten medan jag hämtade kryddor. När jag skulle ställa ner kryddorna kom jag emot elvispen och råkade sätta igång den. Oturligt nog hade jag redan kört lite med den så den var ju full av potatismos.. Och gissa vad det skvätte mosad potatis runt mig! Fick över hela tröjan, byxorna, diskbänken, väggen, golvet och så. Pappa såg ju måttligt road ut, men jag hade iallafall väldigt roligt åt det.

Nu blir det duschen, måste ju tvätta av mig all potatis, och sen ska jag plugga matte till provet på onsdag.
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0