It's all about the -music-

en av många tusen låtar som är helt okej
sjung med om du har lust :)



Nu tänkte jag skriva om en sak som ligger ruskigt högt upp på min behöver-dagligen lista, nämligen Musik.

Ja, vart ska man börja egentligen.. Musik. Ordet kan betyda så himla mycket olika saker från individ till individ. Testa att säga det för dig själv i ditt huvud och se vad som kommer upp just i dina tankar.

För mig betyder musik väldigt mycket. Jag älskar att lyssna på låtar som jag känner passar in bra på hur jag känner, hur jag är och på saker som händer runt mig. Såna låtar berör mig verkligen och jag brukar oftast fastna för en sån låt en längre tid. En sån låt är just nu tex Kom Änglar - Lars Winnerbäck, som jag tycker att ni ska lyssna på.

Ibland är det däremot bara skönt att lyssna på vissa låtar som man egentligen inte känner igen sig i, bara att dom har ett härligt "gung" i sig som man känner att man tycker om att lyssa på. Man blir lite glad av låten och känner sig mer.. pigg? Avslappnad? Svårt att förklara känslan.

Sen finns det ju den där musiken som man älskar att ha den högsta basen igång på. Den man gärna festar och dansar till. Måste dunka högt och högtalarna ska få hela golvet att skaka, underbart.

Och när man är arg då? Finns det något bättre än tex Bullet for my Valentine då? Skulle inte tro det. Inte för mig iallafall. När jag känner mig riktigt förbannat brukar jag dra till med rock, punk, metal och allt vad det heter. Skrikigt och högt ska det vara.

Man kan bokstavligt talat säga att jag är beroende av min musik. Det går inte en dag utan att jag lyssnar på det.
Musik mässigt kan en dag för mig se ut såhär:
- Spotify när jag vaknar
- Mobilen på tåget till skolan
- Mobilen ibland på bussen från stationen till skolan (åker först tåg sen buss)
- Mobil på bussen från skolan till Norrköpingsstation
- Mobilen på tåget hem från norrköping till mjölby
- Mobilen när jag pluggar
- Spotify framför datorn på kvällen
- Mobilen om jag är ute och går/springer
- Mobilen på hög volym i badrummet när jag duschar ibland
- Mobilen när jag ska sova ibland

Jag vill alltid ha musik runt omkring mig för musik påverkar mig, mina känslor och tankar så mycket varje dag. Det kan göra mig så förbannad ibland, och ibland så sjukt nere. Men oftast lyssnar jag på musik som gör mig glad, som gör något gott för mig. För mig är musik som "gratis terapi", om man kan kalla det så. Men eftersom att jag så ofta använder min mobil för att lyssna på musik så dras väldigt mycket batteri från den, och jag måste nästan ladda den varje dag. Självmord för min stackars mobil, tycker nästan synd om den.

Jag har en väldigt bred musiksmak vill jag lova. Allt från löjliga kärleksballader till riktig hård musik.
Här är några av mina favoriter, just nu.
(jag ändrar mig och hittar nya hela tiden)

- Lars Winnerbäck
- Blink 182
- Sum 41
- Billy Talent
- My Chemical Romance
- Colbie Caillat
- James Blunt
- Green Day
- Kimya Dawson
- Lady Gaga
- Westlife
- Neverstore
- Nirvana
- Paramore
- Red Hot Chili Peppers

nää, nu får det räcka.
Ha en bra kväll gott folk! :)
puss!


Kommentarer
Postat av: Carooool

LARS WINNERBÄCK! <3

Härlig musik fannu :)

2009-11-04 @ 21:09:35
Postat av: Linn

Paramore(Y)

2009-11-05 @ 06:42:16
Postat av: Fanny Borg

Finns så sjukt många bra artister och grupper, otroligt! :D

2009-11-05 @ 17:20:48
URL: http://fannyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0