Onsdag



Jag drog en sväng ner till stan och träffa en mycket saknad vän nämligen Lyngstad. Med sig hade hon två jätte snälla tjejer som heter Julia och Ida. Vi åt på Daves, vilket var ganska underhållande tillsammans med dom där tjejerna. Sen gick vi runt lite i affärer, bla. KICKS så jag kunde köpa mig en ny kajal. Sen drog vi en fika på Skånska, och fika sitter aldrig fel. Efter fiket var dom tvugna att dra sig hemåt, så det gjorde jag också.

Jag hann knappt hem innan jag var påväg nån annanstans. Hann bara med att byta om till mer promenadvänliga kläder och sen gick jag i rask takt hem till Nathalie för att hämta upp henne. När hon väl var med så gick vi förbi familjen Ekström och hämtade upp en "valp", Svante. Han fick hänga med på vår promenad. Vi skulle ha gått spåret som är 5 km långt men Nathalie sig inte riktigt frisk så vi tog 2,5an istället.

När vi kom ut från motionspåret i skogen lämnade vi först av Svante där han skulle vara och sen följde jag henne hem för att sedan själv gå raskt hemåt. Väl hemma hinner jag inte med alls mycket innan pappa kommer hem och drar med mig till en Thai affär för att köpa saker till en Wokk (stavas det äns så?) och sen åkte vi till Ica. Lite hastigt och spontant bestämer vi oss för att köpa Vaniljsås och baka äpplekaka när vi kommer hem.

Och bakning blev det också! Gott med för den delen. Jag och min bror satt och kollade på filmen Up medan vi tryckte i oss äpplekaka. "Livet är till för att njuta" som min pappa ibland säger, och ohja vad det stämmer bra ibland.

Imorgon ska jag till tandläkaren i Motala, och efter det tänkte jag och Mattias passa på och ta en fika när jag ändå är i hans stad.

Nu vill pappa att jag ska hjäla han att vika tvätten så puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0