grym natt!

                                            Bild från Nöjeshallen

 

Igår direkt efter skolan åkte jag till Motala. Det var länge sen jag träffade min älskade vän Mattias som bor där, så det var dags den här veckan tyckte jag. Han mötte upp mig på bussterminalen och sen åkte vi tillsammans hem till honom. Där åt vi lite, fixade oss och sånt tills det var dags att dra ut. Vi hade planer på att gå till en fest i Nöjeshallen för gymnasieelever, så vi gjorde det. Insläpp vid 10 tiden, och kom inte hem därifrån förrän halv 3.

Jag hade en sjukt bra och rolig natt. Inne i hallen mötte vi folk Mattias kände och hängde med dom för det mesta under kvällen. Det blev såklart mycket dans. Jag hade, mot min vanliga stil, tagit på mig ett par klackskor, och gissa om man har ont i fötterna idag efter allt dansande? Men roligt, det hade vi garanterat!

Sen, vid halv 3 nånstans, var vi hemma hos Mattias igen. Båda hade varit uppe tidigt för vi hade ju haft skola på dagen, så vi var riktigt trötta. Det blev sängen direkt vill jag lova.

Idag, dagen efter, har vi studiedag. Jag vaknade hemma hos Mattias (om jag vaknat nån annanstans än där jag la mig hade jag blivit lite fundersam), åt och gjorde iordning mig. Tog bussen hem från motala vid 12 och var i Mjölby igen vid ett tiden. Jag och brorsan fixade lite mat och sånt, sen har jag bara pluggat. För första gången i mitt liv har jag använt en studiedag till det man egentligen ska, studier! Rekord typ! Men just nu när jag skriver det här har jag tagit en liten paus. Jag har fått huvudvärk och det är nästintill omöjligt att plugga då.

puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0