vad tror ni?

Jag ber om ursäkt för den ruskigt dåliga uppdateringen,
jag har inte haft tid!
+ bilder från igår kommer imorgon!



Ja, vad tror ni om videoklippet?
Är det förstorat av media? Fejkar hon? Är det sant? Tänker du vaccinera dig? Tänker du inte det?

De första vaccinationerna börjar nu. I skolan kommer vi elever att få välja själva om vi vill ta sprutan eller inte. Personligen vill jag helst inte ta den. Dels för att jag är så extremt sprut rädd men också för att det känns som att den är rätt värdelös. Jag vet att det finns väldigt många delade meningar om att sprutan är "värdelös", men det är så jag känner iallafall, värdelös. Är inte den värsta vågen med sjuka över? Jag tycker då inte att influensan blev så extremt farlig som media först förespråkade och skrämde upp folk med, jag har knappt märkt av nån skillnad alls om jag ska vara ärlig. Men visst,om jag faktiskt skulle råka stöta på viruset och inte vara vaccinerad så kan det gå riktigt illa om jag skulle ha lite otur. Så det här beslutet med att ta sprutan eller inte har jag svårt att ta. Jag gillar inte att skjuta upp saker, men just nu känns det bra att jag har mer än en vecka på mig att bestäma mig.

Nu lite kort om dagen:
Igår firade jag Maria hemma hos henne med lite människor. Det var "halloweenfest" men inte riktigt fest. Mer som en myskväll eller så. Vi sov där och gick väl och la oss vid 3 hugget, och jag har nog inte sovit så illa på länge. Jag låg på ett tunt underlag med en sovsäck på golvet. Skönt va? Gissa om jag kände mig stel i hela kroppen i morse och hade ont i ryggen? usch.

Vi vaknade och tog det mest lugnt. Vid 4 tiden var jag hemma men sen straxt efter halv 5 kommer Nathalie, Jocke och Chrille till mig, och en stund efter det kommer Maria. Vi gjorde inte så  mycket direkt, utan vi var bara ute och "njöt" av det härliga vädret.

Nu äter jag lite kvällsmat och ska spela lite Source Forts med broder min, natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0