uppe innan tuppen

Här får ni en nyduschad, osminkad och trött Fanny.




Japp det är jag. Tuppen vaknar klockan sju och då har jag redan varit vaken i 2 timmar.

Vet ni vad som är det första jag tänker när min klocka ringer på morgonen? Nått liknande med "vafaaan.. -.-'" och sen får jag en nästan emotståndlig lust att slänga iväg den. Det gjorde jag föresten en gång. Klockan ringde och jag slog till den så att den flög över mitt golv. Inte alls så smart.. Jag blev tvungen att gå upp ur sängen likaförbannat för att lyckas stänga av den. Så nu har jag lärt mig att låta den stå kvar bredvid mig och bara sträcka mig lite efter den, det är bättre. Om jag såklart inte stänger av klockan i sömnen, för det händer det också ibland.

Idag om en vecka (nästa torsdag altså) ska vi till Kolmården med klassen igen. Vi ska få gå backstage (VIP muhaha) och få se hur det går till när djuren matas och allt sånt. Det blir intressant att se, och roligt med för den delen med. Nästan varje vecka verkar vi göra något speciellt i skolan. Himmelstalund har en buss som dom köpt och den åker man iväg med. Den rymmer visserligen bara en klass, men ändå. Asgött att få åka iväg till typ skogen på lektionstid. Mer praktiskt, mindre plugg, det gillas.

Nu är det bäst att jag gör iordning mig ser jag. Vid halv bör jag vara klar att gå till tåget.
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0