Farligt med klackskor (iallafall för mig)


I helgen på RixFm i Linköping hade jag klack. Inget märkvärdigt, tycker om klackskor rätt mycket då jag är en kort människa och när jag får på mig såna skor ser jag världen ur ett annat perspektiv. Inte riktigt kanske, men ni förstår. Det som hände var att jag gick på en gata och plötsligt viker sig klacken åt sidan och självklart följer ju min fot den rörelsen också. Trampade snett, med andra ord. Det värkte lite men tänkte inte mer på det den kvällen.

Dagen efter kände jag mig väldigt öm och hade ont när jag gick eller stod. Funderade inte så mycket på det, eftersom att jag visste ju varför. Men för 1-2 dagar sen upptäckte jag något med min hälsena: Den knakar när jag rör på den! Inte ett sånt där enstaka knack.. Utan snarare flera små i rad när jag sträcker ut den eller tvärtom. Vet inte om ni förstår vad jag menar..? Obehangligt är det, och oskönt att springa/gå i trappor/gå länge osv.

Frågade iaf min lärare i idrott och hon trodde jag hade lyckats få en bristning i hälsenan. Rådet hon gav mig var att undvika trappor så gott jag kan, inte springa på 3 veckor och försöka vila foten så mycket jag kan. Jag skulle även ta kontakt med en vårdcentral - ifall jag skulle behöva linda det.

Vet helt ärligt inte riktigt varför jag skriver det här på bloggen. Bara blev så. Ointressant ämne? Ohja.


Kommentarer
Postat av: fie fie

AHAHAHAHA förlåt fanny men det är så otroligt roligt hu du lyckas med allt <3

2010-08-26 @ 20:35:51
Postat av: Fanny Borg

jag vet inte helleeer! så typiskt mig att göra illa mig! haha! <3

2010-08-26 @ 20:46:54
URL: http://fannyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0