sjutton också


Ni vet ju känslan av att fylla år när man var yngre? Då kände man sig verkligen så mycket större över bara en natt. Man gick från att bara vara 7år när man somnade till att vara så stor som 8år när man vaknade nästa morgon! Och på den stora dagen vaknade man alltid (iallafall jag) innan familjen kom och sjöng. Man hörde dom prassla med paketen och man hörde deras tysta viskningar - lönlösa försök att inte väcka barnet som blivit ett helt år äldre över natten. När man hörde fotstegen närma sig sin dörr knep man igen ögonen och låtsades att man sov, för att sedan "vakna" av trötta men glada familjemedlemar som sjöng för dig. Dom sjöng för bara dig på din alldeles speciella dag.

Nu är det inte längre lika spännande att fylla år. Det där att man verkligen känner sig äldre på morgonen när man vaknar har försvunnit med tiden. Dock finns det en sak som jag fortfarande gör. Trots att jag nu har fyllt 17år har jag inte slutat att vakna tidigt, tjuvlyssna på prasslet med paket och blundat när familjen kommit insjungandes och inte förens då öppnat ögonen och försöka få det att se ut som om jag sov.

I år fick jag ingen chans att vakna av mamma, pappa och min bror. Jag sov inte i samma hus som resten av min familj gjorde, men istället sjöng mina vänner för mig klockan 00.01 då det precis blev den 12/12. Helt grymt bra människor har jag runt mig och det känns förbannat bra. Det gör det verkligen. Låt oss åldras ihop i många många år till?

puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0