tur att drömmar är drömmar



Inatt drömde jag så himla lustigt. Jag drömde att jag var gravid.
ska också verkligen förtydliga: jag DRÖMDE att var var gravid. Jag ÄR INTE gravid.
inga missförstånd nu?

Drömmen började som en helt vanlig dag. Så vanlig så jag trodde att jag helt klart var vaken. Jag gick runt, var i skolan, pyssla lite med saker hemma och allt sånt som man gör på en vanlig dag. Sen helt plötsligt från ingenstans så dyker världens största (då menar jag verkligen världens största!) mage fram under tröjan! Jag som i egentligen har en platt och smal mage blir såklart förskräckt och bara "vad är det här?!". Jag springer till min mamma som utbrister i verkligen extas "du är gravid". Mamma ser lycklig ut, men jag däremot känner ett helvete. Hur kan man bli extremt höggravid på någon sekund?

Nu till det absolut hemskaste i drömmen: Bara någon minut efter att magen ploppat upp säger mamma att vi genast måste till lasarettet för jag ska föda vilken minut som helst. Panik? Ohja. Kommer ihåg att drömmen slutar med att jag ligger på en såndär sjukhus säng - livrädd såklart, och har ingen aning om vad som väntar eller vad som kommer ske. Och sen vaknade jag.

Försök tänka er in hur jag kände imorse när jag vaknade. Hjärtat slog i 200 och jag var tvungen att kontrollera att min platta mage fortfarande var kvar - och det var den. Usch för drömmar ibland asså..

nu ska jag äta frukost,
jag skriver senare, puss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ja vilken mardröm kära dotter:) visst är det skönt att vakna ibland.



Puss mamma

2010-01-24 @ 16:39:32
Postat av: Fanny Borg

Ibland är det tur att drömmar bara är drömmar, och inte verklighet! :o

2010-01-24 @ 16:41:29
URL: http://fannyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0