I malmö

Hej!
Just nu sitter jag ensam hemma hos Vera. Vera är i skolan, hennes bror är också i skolan och hennes föräldrar jobbar. Har sovit typ fram till nu så har inte direkt lidit av nån ensamhet. Duschade och åt lite frukost bara.

Jag och Vera "bor" i utehuset och där finns det inget internet så jag har inte bloggat förrän nu. Halva min tid här i Malmö har gått nu och snart är det lördag och hemfärd. Jag och Vera har fikat på ett ställe som heter Barista (tror jag). Hur mysigt som helst. Vi satt ute i soffor med sånahär värme lampor över oss och så hade vi filtar omkring oss. Men det kom en lustig man som åt rester? av fika som folk lämnat. Lite sådär småäckligt tyckte vi. Sen har Vera och hennes mamma visat mig runt i området Limhamn där dom bor, och även visat mig centrum, stor torget, lilla torget och Gustav adolfs torg (tror iallafall att det var så det hette). Sen har vi också fikat på nått annat ställe, Bar Italia eller nått och det låg precis vid hamnen så det var mys. Vi passade på att kolla in ett område precis där som var nybyggda hus och typ designade hur coolt som helst. Riktigt roligt att se alla häftiga idéer på husformer. Självklart har vi också varit inne på stan och så, men jag har inte köpt något, måste tänka lite på mina pengar.

På kvällarna myser vi mest framför nån bra film eller bara tv och på nätterna ligger vi i våra sängar i utehuset och snackar. Me like!

Jag är förresten inte helt ensam hemma här. Deras katt Smulan hänger efter mig vart jag än går. Vid frukosten satt hon och kollade på mig och nu när jag satte mig vid deras dator så ligger hon bredvid mig på skrivbordet. En väldigt gullig katt om jag får sägat.

Bilder kommer när jag är hemma i Mjölby på lördag igen,
tills dess får ni bara text.

puss!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Det blir mycket fikande förstår jag, mysigt du har det:)

2010-01-09 @ 10:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0