Tur i oturen kallas det



Jo, hej.

Nu är det såhär att jag har inte sovit ordentligt i 3 nätter, och jag går ju upp tidigt. Ni kanske förstår vad jag kommer skriva härnäst? Jo - jag är trött. Nått så frukansvärt trött.

Och min morgon idag fick ingen bra start alls. Åker tåget 06.48 men det blev inställt. Väntade in 07.06 tåget och det åkte försent från station - nämligen 07.16.. Det ledde till att vi missade alla bussar till skolan för dom slutar gå efter 8 och vi kom fram i Norrköping vid 08.05 typ.. Kul! Slutade med att vi fick vänta in en spårvagn och åka med den, och dom tar så lång tid. Och sen tar det en stund att gå från SMHI, där det är närmast att hoppa av, till skolan.

Kom typ 40 minuter försent till matten och missade en viktig genomgång om Konjugat och Kvadreringsreglerna. Vilken turmorgon?

Sen till det ännu mer ironiska.. när jag sen skulle åka hem så hade Östgötatrafiken tydligen ställt in alla pendel tåg i hela östergötland för hela dygnet för ledningarna var för frusna för att man skulle kunna köra tågen med dom. Man bara "jahopp.. nu då?". Men för första gången under den här dagen hade jag faktiskt tur för pappa jobbade i Norrköping idag så jag kunde få skjuts hem. Om jag inte fått åka bil hem hade jag antagligen fått trängas i en ersättnings buss tillsammans med hur mycket folk som helst och min hemfärd från skolan skulle helt plötsligt bli säkert 2  timmar och 20 minuter lång istället för den vanliga tiden som är 1,5 timme.

Nu måste jag läsa ifatt lite matte för jag missade ju väldigt mycket imorse.
jag som hade lovat mig själv att inte plugga ikväll...

puss!

Kommentarer
Postat av: Dad

Visst är det bra med en snäll pappa ;)

2010-01-14 @ 10:18:13
Postat av: Fanny Borg

Kan vara så :)

2010-01-14 @ 10:49:10
URL: http://fannyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0