Djurvän.. eller hur var det?

Vet ni vad jag sitter uppe och vaktar just nu? En tvestjärt. Inte vilken tvestjärt som helst heller. Utan en som är fångad under mitt skrivbord under en liiiiten plastburk. Jag tänkte först slå ihjäl den.. men då händer nått jag aldrig varit med om. Den springer, och riktigt fort går det! Visste inte att Tvestjärtar var så äckligt snabba som den här var! Ett mirakel att jag lyckades fånga den i burken.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. För feg för att lyfta på burken för då kanske den smiter undan innan jag får dö på den och då är den nånstans i mitt rum och äcklar sig.. Jag får väl helt enkelt vänta tills den dör av syrebrist där inne.

Lite intressant om tvestjärtar:

- endel arter har vingar och kan flyga
- finns ungefär 1800 olika arter, och bara 4 av dom finns i sverige
- allätare, men äter mest vegetabilisk föda

Ledsen för dålig bildkvalité på bilderna som är mina, fick ta den sjuuukt gamla kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0