Hemma igen

Igår eftermiddag rullade vi in mellan Mjölbys skyltar med våran bil. Suttit i en bil i någon timme och lite mer, och kände oss allmänt varma och ofräscha. Så det blev middag och dusch rätt snabbt efter att vi stegat in i lägenheten.

Vi var i Gnestad (en väldigt liten stad en bit bort från Stockholm) och var hos pappas gamla lumpenkompis. Det var "Gnesta dagen" den 5/6, den dagen vi kom alltså, så på kvällen var det gårdsfest med alla grannar och det var dukat långbord. Hel mysigt! Jag & Frida (pappas flickväns dotter) hängde på Jennie, som är pappas lumpenkompis dotter, ut på kvällen till ett tivoli som var uppbyggt just för den här dagen och vi stannade ute en bra stund.

Inga bilder har jag. Eller jo - en. Den är på köttet som grillades - en halv gris. Inte speciellt mysigt, så den spar jag er.

Idag är det första dagen på sista skolveckan. Det tycker jag om!
puss!

igårkväll åt vi jordgubbar till efterrätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0