jag har köpt en bok, wow?



Min bror, jag och pappa har varit ute på en liten tur i bilen idag. Vi har åkte igenom lite olika städer och ställen och stannat på 3 av dom. Brorsan övningskör inför körkortet och jag är glad att vi inte krockade. Ett av ställena vi stannade på var en affär. Egentligen skulle jag inte köpa nått, men så hittade jag boken (på bilden) och fastnade för den. Så den fick hänga med mig hem helt enkelt.

Champagneflickan - en svensk strippa
Boken berättar den sanna historien om hur en ung svensk kvinna på grund av olyckliga omständigheter tvingas avbryta sina juridikstudier och i stället hamnar mitt i Köpenhamns sexindustri. Där försörjer hon sig som strippa, ända tills en av hennes arbetskamrater blir brutalt mördad. Boken är en öppen och avslöjande skildring av en verklighet som omges av både fördomar och romantiska föreställningar. Med befriande självsdistans berättar Caroline L Jensen om hur det är att arbeta på en strippklubb.


puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0