Jag satt i en kall buss i nästan 5 timmar



Igår skrev jag inget på bloggen. Anledningen till det var att när jag börja min tur hemåt från praktiken till mjölby (kl 16.25) började genast trafiken strula. Först var bussen till Stora Torget ca 25 minuter sen, och sen när jag väl är på buss 660 (motala -> mjölby bussen) stannar den ungefär 5 minuter senare och hamnar i en låååååååååång kö. Jag stod stilla i nästan 5 timmar! Bränslet i bussen höll också på att ta slut så chaffören var tvungen att hålla bussen avstängd. Gissa om det var kallt? Och som grädde på moset var jag riktigt kissnödig och hungrig också.

När vi äntligen börjar rulla, sakta men säkert, till Mjölby kommer vi inte fram till stationen där jag ska gå av. Bussen klarar inte av att åka upp för en backe eftersom att vägen var för hal. Så det var bara att kliva ut i kylan och vandra sista biten hem.

Klockan 23.00 ungefär var jag äntligen hemma. Gissa om det var skönt? Äta, kissa och bädda ner sig i en varm säng för att få upp värmen igen. Sen somnade jag rätt gott den natten.

Pappa läste någonstans att det blev stopp där jag satt eftersom att 6-7 lastbilar hade spårat ur på just den vägen. Rätt sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0