nathalie 17 år (26/11)



Nu är min älskade bästa vän 17 år gammal. Äldre än mig. Men bara 16 dagar äldre. För snart är det min tur att räknas som en äkta 17 åring också.

Vi samlades ett par tjejer hemma hos Emma för att ha ett litet "födelsedagskalas" för Nathalie i fredags. Vi åt tårta, kladdkaka och annat gott som chips och godis. Vi lekte lite också och så tog vi ett par fräna bilder ihop. Blev en riktigt trevlig kväll. Vi var tre tjejer som sov över hemma hos Emma sen på natten. Vi alla delade samma dubbelsäng - mys?

På morgonen när vi skulle hem möttes vi av lite problem.
Jag trodde att vi var straxt utanför Mantorp, så jag hade kollat upp bussarna från mantorp till mjölby på morgonen. Men tydligen var vi lite utanför Spångsholm. Så när vi stått och väntat på en buss i ca 20 minuter upptäckte vi detta faktum - att jag kollat fel buss. Så där står vi mitt ute på landet och fryser utan att veta om det ens går en buss från Spångsholm. Vi kommer på att vi kan höra med föräldrar om skjuts hem istället. Problemet var bara att idas föräldrar har ingen bil, nathalies var inte hemma och båda mina föräldrar hade festat till det lite dagen innan så dom kunde inte köra bil.

Jag börjar snacka med tjejerna om vi inte kan ta och lifta hem. Men den idén var inte så populär bland dom, hehe. Men sen ringer jag mamma som får kolla upp när nästa buss går från Spångsholm och det visar sig att den går om bara någon minut. SKÖNT tänker vi, halvt ihjälfrusna. Problemet är bara att 25-30 minuter senare har fortfarande inte den där bussen kommit. Då blev det JÄVLAR istället.

Jag tar till en nödlösning och ringer en av mina fantastiska fastrar som bor nära Spångsholm, och tillslut kommer hennes man och hämtar upp oss och kör oss till Mjölby.

TUSEN TACK PETER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0