Hur hamnade jag här?

jag är lite sådär somrigt småfräknig på bilden.


Saker och ting man har kan stanna kvar föralltid men oftast får man bara låna dom en liten stund. Vanor man byggt upp under en lång tid kan man börja ta för givet att dom alltid finns där - trygga och stadiga, men plötsligt rycks även dessa bort ifrån dig. Det är då du får en tankeställare. Det är när allt förändras så fort att du själv blir tvungen att börja springa för att hinna med som du frågar dig själv "Hur hamnade jag här?"

Förändringar kopplas oftast ihop med något dåligt, vilket inte är så lustigt. I början är de flesta förändringar jobbiga och man måste verkligen kämpa och anstränga sig för att se det goda i att något har ändrats. Det som jag tycker är jobbigaste med en förändring är att vanor bryts. Saker som jag tagit för givet, saker som jag kunnat göra och fått göra, kan jag inte längre. Det tar tid att vänja om sig med det omvända - att det du kunde göra förut, kan du inte göra längre.

Men en förändring brukar leda till något gott i slutet av det jobbiga. Det klassiska citatet är ju "för att nya dörrar ska öppnas, måste andra dörrar stängas". Man kan se och upptäcka saker man förut inte lagt märke till, man kan våga testa något nytt eftersom att man inte längre kan stanna kvar i sina gamla trygga vanor som man alltid kunde innan. Man slängs ut i ett öppet hav av möjligheter och kanske för första gången på länge vågar man dyka rätt ner i genom vattenytan och dras med åt det håll som vågorna bestämer, bara för att se vart man hamnar.

pusshej!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad klok du är kära dotter:)

2010-11-22 @ 18:23:12
Postat av: fie fie

kloka ord av bästaste fannuuu, kärlek till dig vännen!<3

2010-11-22 @ 21:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0