Vet vart han ska med ett leende på läpparna.



Igår påvägen mot praktiken så mötte jag en riktigt härlig gubbe! Jag struntade i att ta bussen och tog promenaden på 15-20 minuter istället och det var då jag mötte honom. Ni vet, han är en såndär som går raskt och vet vart han ska med ett leende på läpparna. När jag börjar närma mig honom säger han högt och tydligt "Goooooodmoorgon!", och självklart svarar jag samma sak också med ett brett leende. När han gått förbi helt kunde jag inte sluta småle åt honom. Så himla härlig!

Praktiken har fått bjöda på väldigt mycket annorlunda saker den här veckan. Utöver en massa undersökningar, kastreringar och borttagning av små knölar har jag fått se en stor juveroperation, borttagning av en riktigt riktigt stor tumör och ett lyckat kejsarsnitt på en hund. Med andra ord har den här veckan varit väldigt intressant och lärorik.

Nu ska jag dricka upp min oboy och sätta igång att göra nått vettigt för att sedan dra mig mot bussen. Ha det bra, så ska jag försöka skriva oftare än vad jag har gjort den här veckan. Jag har inte haft tid till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0