Dag ett av vecka 37

Jag och Oskar i skolan.
Känner mig lite manlig bredvid honom.

Ikväll har jag verkligen varit effektiv. Gjort klart två läxor som är tills imorgon och så har jag jobbat ifatt allt jag hade missat i Matten när jag var sjuk förra veckan. Idag stannade jag även kvar i skolan till 17.00 och räknade fysik, så sammanlagt har jag använt ca 3 timmar av min lediga fritid till frivilligt plugg. Imponerande va?

Idag upptäckte jag en sak som jag aldrig tänkt på innan. Norrköping är verkligen en fin stad om man bara tillåter sig att kolla. Istället för att ta spårvagnen till station idag så promenerade jag hela vägen och märkte då hur mycket av staden och city som jag missat - bara för att jag ofta vill komma hem så fort som möjligt.

Under promenaden gick jag förbi många mysiga caféer och uteserveringar och jag började fundera på varför jag aldrig tagit mig tid till äns en liten fika på vissa av ställena. Visst har vi fikat, käkat glass och sånt mitt inne i stan men det var betydligt mycket mysigare ställen lite utanför det centrala shopping stället. Det får bli ett måste - fika/äta på ett av ställena jag upptäckte idag.

Nu är jag verkligen helt slut i huvudet.
En dejt med kudden vore skönt..

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0